طلسم استقرار پزشک در «ارسک» کی شکسته می‌شود؟
ای نفست یار و مدد کار ما کی و کجا وعده ی دیدار ما باسلام خدمت شماعزیزان در این وبسایت شما میتونید از مطالب جدید درباره ی فرقه ها و مهدویت و... استفاده کنید. خواهشمندم نظرتون را راجع به این وبسایت برامون ارسال کنید. دراین وبسایت سعی شده از مطالب جذاب خواندنی مهدویت هم استفاده شود. با تشکر مدیرسایت:سیدعباس اَللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاًوَحافِظاً وَقائِداًوَناصِراًوَدَليلاًوَعَيْناًحَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَكَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً به امید روزی که همه خبرهای جهان این باشد: ((مهدی فاطمه آمد)) ###### روزگاری شهر ما ویران نبود دین فروشی اینقدر ارزان نبود صحبت از موسیقی عرفان نبود هیچ صوتی بهتر از قران نبود دختران را بی حجابی ننگ بود رنگ چادر بهتراز هر رنگ بود دختر حجب وحیــــــا قرتی نبود خانه فرهنگ کنســـــــــرتی نبود مرجعیت مظـــــهر تکــــریم بود حــــکم اورا عالمی تســـــلیم بود یک سخن بود وهزاران مشــتری آنهم از لوث قــــرائت هــــا بری هدیه بر رقــــاصه ها واجب نبود قدر عالم کمــــتر از مطرب نبود زه که در ســـــال سیــــاه دوهزار کار فرهنـــگی شده پخــــــش نوار ذهن صــــــاف نوجوانان محـــــل پرشده از فیــــــلمهای مبتـــــــذل آدمــــیت کو؟دگر آدم کــــی است آدم قـــــرن تمــــدن برفـــی است پشت پا بر دین زدن آزادگی است حرف حق گفتن عقب افتادگی است آخر ای پرده نشــــــین فاطـــــــمه تو برس بر داد دین فاطـــــــــــمه بی تو منکر ها همه معروف شد کینه ها در سینه ها معطوف شد در به روی فتــنه جویان باز شد دشمـــــنی با دین تو آغـــاز شد بی تو دلهامان به جان آمد بیـــا کاردها بر استخوان آمد بیــــــا

آیا شما ایران را یک کشور قدرتمند میدانید؟

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان ارسک بصیرت و آدرس ereskbasirat.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار مطالب

کل مطالب : 144
کل نظرات : 20

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 2

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 5
باردید دیروز : 0
بازدید هفته : 79
بازدید ماه : 978
بازدید سال : 3140
بازدید کلی : 50617
طلسم استقرار پزشک در «ارسک» کی شکسته می‌شود؟
مردم در گفت و گو با قدس:

طلسم استقرار پزشک در «ارسک» کی شکسته می‌شود؟

ارسک-آخوند زاده: خبرنگار قدس - قریب چهار ماه است که مرکز بهداشتی و درمانی شهر ارسک پزشک ندارد و مردم این محل بناچار برای انجام امور درمانی خود به شهرهای همجوار مراجعه می‌نمایند؛ ...

 

یکی از کشاورزان گفت: هم اکنون با آغاز فصل برداشت محصولات و با وجود کار فراوان رفت و آمد به درمانگاه شهرهای اطراف رنج و درد و خستگی ما را مضاعف می‌کند.
یکی از فرهنگیان هم با اشاره به تعداد بسیار زیاد ایثارگران منطقه و وجود مشکلات جسمی به دلیل عوارض مخرب ناشی از جنگ روی جانبازان، رزمندگان و والدین مصیبت دیده شهدا که نیاز به مراقبت و پرستاری بیشتری دارند گفت: در این محل بیماران قلبی ریوی و کلیوی زیادی هستند که با اندک ناراحتی جسمی در نیمه شب به دلیل عدم حضور پزشک تا صبح با درد دست و پنجه نرم می‌کنند.
شهروند دیگری ضمن گلایه از مشکلات نبود منظم پزشک در شهر ارسک می‌گوید: «در ایامی هم که پزشک به مرکز بهداشتی درمانی می‌آید بیشتر اوایل صبح بیماران را ویزیت می‌کند زیرا قبل از مراجعت جلساتی در خانه‌های بهداشت و مأموریت ده گردشی و غیره هم دارد، بنابراین مراجعین بیشتر اوقات کلافه می‌شوند.
وی تصریح کرد: برخلاف استضعاف شدید مردم منطقه در اوقات غیراداری برای هر گونه تزریقات و پانسمان و یا دریافت دارو با تحمل هزینه‌های زیاد به شهرهای اطراف مراجعه می‌کنند.
یکی از اعضای شوراهای اسلامی ارسک هم از عدم اجرای کامل طرح پزشک خانواده در این بخش خبر داد و اظهار داشت: در این بخش چند دهستان با دهها روستای اقماری وجود دارد که با توجه به سیستم جدید ارجاع بیماران در وضعیت فعلی بیشتر اوقات روستاییان با مراجعه به مراکز درمانی شهرهای دیگر بناچار هزینه‌های پزشک را آزاد پرداخت می‌کنند.
وی تصریح کرد: قبل از انجام مراسم تودیع مسؤولی در ادارات از مدتها قبل جانشین وی تعیین و بلافاصله معرفی می‌شود، اما در مورد خدمات حیاتی بهداشت و درمان که با سلامت انسانها سر و کار دارد، مردم باید برای حضور پزشک مدت زیادی بلاتکلیف باشند؟
رئیس شورای اسلامی شهر ارسک هم با اشاره به تشدید مراجعات مکرر مردم به خانه‌های بهداشت و پایگاه اورژانس جاده‌ای جهت اخذ دارو و یا ارائه خدمات تزریقاتی گفت: تنها در صورت حضور پزشک در منطقه آنها قادر به ارایه خدمات می‌باشند در غیر این صورت فقط هنگام مواجه با فوریتهای پزشکی بیمار و یا مصدوم را به شهرهای همجوار اعزام می‌نمایند.
عباسی گفت: شوراهای اسلامی از ارایه هیچ گونه همکاری با شبکه بهداشت و درمان دریغ نکرده‌اند و ما نمی‌دانیم چرا این طلسم شکسته نمی‌شود.
وی ادامه داد: انتظار داریم مدیران توانایی جذب پزشکان و تهیه و تأمین امکانات پزشکی و بهداشتی مورد نیاز مردم در مناطق محروم را داشته باشند.
رئیس شورای اسلامی ارسک تصریح کرد: رئیس جمهور در جمع مردم شهرستان بشرویه قول پیگیری موضوع ارتقا مرکز درمانی ارسک به مرکز شهری شبانه‌روزی را داد و استاندار خراسان جنوبی هم سال گذشته در جریان بازدید از ارسک تأکید کرد تا هنگام انجام سفر بعدی استاندار به منطقه حتماً این امر محقق خواهد شد و به همین خاطر توصیه کرد تا آن موقع مرکز در دو نوبت فعالیت داشته باشد، ولی متأسفانه تاکنون هیچ کاری انجام نشده و هم اکنون مردم از حضور یک پزشک هم محرومند.
بخشدار ارسک هم ارتقای مرکز بهداشتی درمانی ارسک به مرکز شبانه‌روزی شهری را مهمترین خواسته مردم ذکر کرد.
وکیل‌زاده با یادآوری سابقه 20 بیست ساله این مرکز گفت: در دهه هشتاد ساختمان این محل توسط سازمان یونسکو احداث گردیده و دارای امکانات دندانپزشکی، آزمایشگاه و سه واحد پانسیون پزشک و امکانات رفاهی و تجهیزات پزشکی زیادی است که توسط خیرین تأمین شده است، بر این اساس بدون هر گونه هزینه اضافی قابلیت ارتقا به مرکز شبانه روزی شهری را دارد.
وی با اشاره به درجه مرکز و نبود پرستار گفت: کادر درمانی مرکز ارسک کامل نیست، بطوریکه یک ماما همزمان وظیفه ارایه دارو و انجام تزریقات و پانسمان و کارهای دیگر را بر عهده دارد.
بخشدار ارسک خاطرنشان کرد: همه روزه مسافران زیادی با وسایل نقلیه از این منطقه به مقصد دیهوک و کرمان و مناطق بندری تردد می‌نمایند، به همین دلیل شبانه روزی بودن مرکز بهداشتی درمانی ضروری است.
در هر حال مردم منطقه انتظار دارند با توجه به آغاز فصل سرما و شیوع بیماری‌های فصلی هر چه سریعتر با استقرار پزشک وعده برخورداری از مرکز درمانی شبانه‌روزی هم عملی گردد.

انتهای خبر/ قدس آنلاین / کد خبر: 79559
 



تعداد بازدید از این مطلب: 607
برچسب‌ها: ارسک ,
موضوعات مرتبط: , ,
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:









عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود